Flyttdag.



Sitter här på soffan och har ena ögat på finalmatchen mellan canada och usa, och andra ögat använder jag till att spela solitaire på datorn. Så där passligt mysig stämning råder det med andra ord här på Rosavillagatan denna sköna kväll.

Har med andra ord äntligen flyttat tillbaka till Helsingfors, och jag älskar det. Började det hela med att bli bjuden på pizza av min härliga kämppis samt att få en tuliainen från sweden i form av en söt Hello Kitty tikkari/fläkt!, kan det bli bättre? Sen har vi städat, grejat och packat upp våra miljontals väskor. Har sagt det flera gånger tidigare och säger det igen; vi har alldeles för mycket saker. Helt sjukt. Köket svämmar över med kastruller, stekspadar, glas, skålar, ja allting. Men jag trivs så otroligt bra.

Det enda dystra in denna annors så fina dag var ju förstås att jag var tvungen att vinka hejdå till min älskling. Jobbigt att vara ifrån varann ens en sekund när man blivit van att ses varje dag. Ush. Antar att man måste börja vänja sej inför hösten då 1 timmes avstånd förvandlas till 5 timmars avstånd. Men vi tar den sorgen senare.

Nu börjar ögonlocket kännas tungt så jag antar att det får bli ett avsnitt Buffy före jag somnar. Hoppas bara att jag inte behöver ligga och lipa genom flera avsnitt, för det e ju så jobbigt.

Nati.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0